Etiketler

30 Mart 2017 Perşembe

Bahar yorgunluğu

Bahar geldi. Uyanma zamanı! Doğa uyanıyor; ancak sanki bizler daha da bir uykuya sarıyor gibiyiz. Vücutta yorgunluk, yürekte depresyon belirtileri.. Bir ben miyim böyle bilmem. Halbuki en mutlu olmam gereken andayken, aylardır almam gereken müjdeli haberi sonunda almışken.. 

Çok duymuştum daha önce bahar yorgunluğu denilen şeyi ; ama daha önce hiç böyle iliklerime kadar hissetmemiştim. Sanki bütün enerjimi bir elektrik süpürgesi yardımıyla çekmişler benden. Nedir , ne değildir, sorun ben de midir derken.. Bahar yorgunluğuna neler iyi gelir şöyle bir araştırdım. Belki benim gibi kendini bitkin, mutsuz hissedenler vardır diye de paylaşmak istedim. 

Öncelikle nacizane tavsiyem bu sürecin geçici bir süreç olduğunu bilip öyle hareket etmek. Neyse canımızı sıkan bahardandır bahardan.. Yüzünüzden gülümsemeyi eksik etmemeye çalışın. Zorla da olsa yüzünüze bir gülümseme kondurmak kendinizi daha iyi hissetmenize neden olacaktır.

Sağlıklı beslenmek her dönemde önemli ama bu dönemde daha bir dikkat etmek gerekiyor. Enerji veren besinleri tüketmek kendinizi daha zinde hissetmenize neden olacaktır. Tam taze sebze ,meyveler çıkmışken bol bol renkli meyve ve sebzelerden tüketin. Böylelikle sindirim sisteminiz de güçlenmiş olacak.

Kısa süreli de olsa egzersiz yapmak. Hiçbir şey yapmak istemiyorsanız en azından günde en az yarım saat yürüyüş yapmak üzerinizdeki ölü toprağını atmanızda faydalı olacaktır. Yürüyüş yaparken bol bol temiz hava alıp, evde ya da işyerinde kapalı kalmamak da ruh sağlığınız için olumlu yönde etki yapacaktır.

Ne olursa olsun hayatın çok güzel olduğunu unutmamalı, bol bol sevdiklerinizle vakit geçirmeli, olabildiğince temiz hava alıp hareket etmelisiniz.

Sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder