Etiketler

10 Nisan 2014 Perşembe

Çilek soslu limonlu cheescake


Cheescake çevremdekiler tarafından çok sevilen bir tatlı. Bende her ne kadar peynirli tatlılara karşı ön yargılı yaklaşsam da cheescake ve tiramisudan sonra fikrimi değiştirmiş durumdayım. Bekarken de şimdi de anneciğimin ne zaman tatlı bişey istese bana cheescake yapar mısın deyişiyle hemen mutfakta alırdım soluğu. Biliyorsunuz annem benim için candır. Çok ayrı severim annemi.. Gel zamn git zaman ayıptır söylemesi yapa yapa ustalaşmış durumdayım. Bu cheescake i yapıp da beğenmedim diyecek olanı da pek sanmıyorum açıkçası. O kadar iddialıyım yani :p Bu arada cheescake yapmaktan gözü korkanlar oluyormuş. İnanın bana yaptığınız bir çok tatlıdan çok daha basit. Hadi şimdi denemeye:) 





Malzemeler:

Tabanı için:
2 paket burçak bisküvi
4 yemek kaşığı tereyağ

Kreması için:
1 paket labne peyniri (400 gram)
1 kutu krema
Yarım su bardağı toz şeker
2 adet yumurta
1 paket vanilya
1 limonun rendelenmiş kabuğu
1 limonun suyu
1 kaşık pudra şekeri

Üstü için:
Normalde nişasta ve vişne suyuyla sosunun kendim hazırlasam da bu sefer hazır meyve soslarından kullandım çok da güzel oldu. O yüzden 1 paket hazır meyve sosu
Çilek-ahududu-böğürtlen-vişne (arzuya göre)

Yapılışı:
Taban için tereyağı bir tavada eritin.Bisküvileri rondodan geçirip toz haline getirin. Toz haline gelen bisküvilere tereyağı yavaş yavaş ilave edip tüm bisküviler ıslanana helva kıvamına gelene kadar karıştırın.Karışımı kelepçeli kalıbınızın tabanına yayın üstünü düzleyin ve buzdolabına kaldırın. 

Labne peyniri, krema ve şekeri iyice pürüzsüz kıvama gelene kadar çırpın.Ardından sırasıyla yumurtaları kırın. Vanilyayı, limon kabuklarını ve limon suyunu ilave edin. Hepsi birbiriyle özdeşlene kadar çırpın. En son bir kaşık pudra şekerini de ekleyip bir kere daha karıştırın. Tabanı buzdolabından çıkartıp hazırladığınız kremayı tabanın üstüne yayın ve önceden 180 derecede ısınmış fırına atın.

Meyve sosunu paketindeki gibi suyla karıştırıp pişirmeye bıraktığınızda çilekleri ya da istediğiniz diğer meyveyi de doğrayıp sosla beraber 3 dk kadar pişirin. Yaklaşık 25-30 dk kadar pişen cheescakenizi fırından çıkartın. Cheescake ve meyveli sos soğuyunca, üzerine dökerek her tarafına yedirin. Bir gece beklettikten sonra tadına doyamayacaksınız.

Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder