Etiketler

1 Nisan 2014 Salı

Tulum peynirli cevizli erişte


Herkese güzel bir bahar gününden merhabalar. Bu aralar iş yüküm bihayli ağır. Sürekli çalışıyorum, sürekli eksikleri kapatmaya çalışıyorum. İşten çıkacağım için de beynim borçları kapatabilme planları ile meşgul :) Dolayısıyla keyifle bir şeyler yapabilme fırsat kalmıyor, yoruluyorum. Fotoğraf makinesini alıp fotoğraf çekmek zor geliyor desem yeridir. Erken yaşlandım sanırım :) 
Makarnayı sevmeyen yoktur sanırım. Makarnanın her türlüsüne asla hayır diyemeyenlerdenim bende. Bekarken erişte yemezdim ama evlenince çok şey kaybettiğimin farkına vardım, artık türlü türlüsünü yaptım. Akşam bezelyeli enginarımın yanına ne yapsam diye düşünürken birden bu tabak çıktı ortaya. Çok da lezzetli oldu, arta kalan işe götürmelik oldu. Haydi buyrun tarife :)




Tüm malzemeleri göz kararı kullanıp sadece iki kişilik yaptığım için malzeme ölçüsü vermeyip sadece tarifi vermekle yetineceğim. 

  • Erişteleri kaynamış suyun içine atıp tuzu ekliyoruz. Yaklaşık 15 dk kadar haşlandıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz.
  • Erişteleri süzgeçe alıp soğuk sudan geçiriyoruz. 
  • Tencereye tereyağ koyup eritiyoruz. Eridikten sonra erişteleri içine döküp karıştırıyoruz.
  • Ocağın altını kapattıktan sonra tulum peyniri ve cevizleri döküp servis ediyoruz. 
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder