Etiketler

30 Aralık 2013 Pazartesi

Kedidili Tiramisu


Bu haftasonum çok dolu dolu geçti. Nasıl geçtiğini anlayamadan hem eğlendim, hem gezdim, hem dinlendim, hem temizliği yaptım.. Kısacası çok verimli bir haftasonuydu benim için :) Cumartesi günü günüm vardı, yine bin bir özenle hazırlanmış bir sofra vardı karşımda. Günlerde hangisini yiyeceğinin şaşırıyor insan gerçekten. Ve bir telaş sarıyor inceden. Benim günüm geldiğimde ben ne hazırlayacağım ? Neyse ki günüme daha iki ay olmasına rağmen yavaş yavaş şekillendirdim sayılır yemek listemi:) Önceden düşünmek de yarar var değil mi ama ?

Bu arada eş,im ve benim bu yemek düşkünlüğümüz üç aylık evlilik sürecimizde bize 5-6 kilo aldırmış bulunmakta :S Durumumuz gerçekten çok vahim. Dün alınan kesin bir kararla diyet yapmaya başlamış bulunmaktayız.Yine evlenmeden önceki halime, yani 50 kiloya dönmek istiyorum biran evvel. kilo hiç güzel bir şey değil :( 

Bu tatlıya gelince haftasonu gezdiğimiz yetmediği gibi haftaiçi de ne cesaretse yemeğe misafir çağırmış bulunmaktayım. İşten eve ancak 6.5 da gelebiliyorum; artık Allah ne verdiyse, var gücümle :) Bu nefis ve oldukça pratik olan tatlı en fazla yarım saatinizi alacaktır. Ama akşam aldığınız övgüler, bir şeyin güzel olması için ille de çok uğraştırıcı olması gerekmediğini size kanıtlayacaktır. Hadi şimdi geçelim bu pratik tarifimize..


Malzemeler

  • iki paket kedi dili bisküvi
bisküvileri ıslatmak için;

  • bir su bardağı sıcak su
  • bir kaşık şeker
  • bir paket nescafe  (3′ü 1 arada)
kreması için;

  • üç su bardağı süt
  • üç yemek kaşığı tepeleme un
  • beş yemek kaşığı şeker
  • bir adet yumurta
  • bir paket labne (200 gram) (ben pınar labne kullandım)
üzeri için;
  • 3 kaşık kakao
Hazırlanışı:


  • Labne peyniri dışındaki tüm krema malzemelerini bir tencereye alarak bir çırpıcı yardımıyla orta ateşte sürekli karıştırarak pişirelim. Kremanın kıvamı koyulaşınca labne peynirini boşaltıp iyice karıştırıyor ve ocağın altını kapatıyoruz. kremamızı bir kenara alıp soğumaya bırakıyoruz. 
  • Bu esnada ıslatmak için hazırladığımız karışım biraz alındıktan sonra kedidili bisküvilerimizi karışımın içine batırıp çıkartıyoruz. Borcama istediğimiz şekilde sıralıyoruz. Bir kat bisküvi koyma işlemini tamamladıktan sonra hazırladığımız kremanın yarısını üzerine yayıyoruz. Daha sonra yeniden bisküvileri karışıma bulayıp aynı şekilde sıralıyoruz ve kalan kremayı da üzerine döküyoruz. 
  • Üzerine çay süzgüsüyle kakao serpiyoruz. 2-3 saat buzdolabında beklettikten sonra servise hazırdır.  

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder