Etiketler

26 Şubat 2014 Çarşamba

Muzlu Rulo Sarma

Evliliğimin ilk aylarında eşim ve bende yüksek derecede meyve yeme sevdası vardı. Her hafta pazardan ananas, muz, çilek, mandalin, portakal, kivi, elma, armut doldururduk eve. İşin güzel tarafı hepsinin bitirirdik de. kimi zaman sadece meyveyi soyardım meyve salatası yapardım kimi zxamn tatlılara pastalara katardım kimi zamn da suyunu sıkardık. Hiç ziyan etmezdik. Ziyan etmediğimiz için de övünürdük kendimizle. Ama zamn geçti bizim meyveler dolap bekler oldu :) Yeme isteğimiz benim de soyup hazırlama hevesim gitti.  İşte bu tatlı da günlerce dolapta kalıp yeterince olgunlaşan muzlar sayesinde ortaya çıktı. :) Tatlıyı yaptım yarısından çoğu bitti ama sadece iki muz kullanabildim. :)Yeni bir tarifle diğerlerini de tüketmem gerek. Ya da sanırım en iyisi muzlu süt. kısa yoldan hepsi biter gider :) Bu tatlıyı muzları değerlendirmek için yaptım ama o kadar lezzetli oldu ki misafir tatlısı olarak kaydettim bir kenara. Fotoğrafı güzel çekemedim ama idare ediverin artık :) Hadi buyrun bu basit ama etkili tatlının tarifine geçelim :) 




Malzemeler:
  • 1 kg süt
  • 125 gr margarin
  • 1 bardak un
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket petibör bisküvi
  • 3 adet muz
Hazırlanışı:
  • Margarini tencereye alarak eritin.
  • Eriyen margarinin üzerine unu ilave edip 2-3 kez karıştırın. 
  • Hemen ardından süt ve şekeri ilave edip muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. 
  • Koyulaşıp kaynayan muhallebinin altını kapatıp vanilyayı ekleyip 10 dk kadar çırpın. 
  • Rondodan geçirdiğiniz bisküvileri kare borcamın içine yayın.
  • Hazırladığınız muhallebiyi bisküviler dağılmadan yavaşça dökün.
  • Vaktiniz varsa 1 gün buzdolabında, eğer aceleniz varsa 1 saat buzlukta bekletin. 
  • Buzluktan çıkardığınız tatlıyı kareler şeklinde kesin.
  • Her bir karenin içine dildiğiniz muzdan koyarak rulo şekline getirin. 


afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder