Etiketler

12 Mart 2014 Çarşamba

Arpa Şehriye Salatası

Herkese merhaba
Bugün size ilk tarifim arpa şehriyeli salata. Bu tarifi Kadınlar Günü yemeğindeki soframda yaptım. İlk defa denedim ve çok beğendim. Bundan sonra daha sık yapacağımdan emin olduğum tariflerden. ben pilav gibi pişirilerek yapılandan yaptım. Kısır gibi.. Farklı bir tarif yapmak isteyenlere birebir.. Sanırım bide haşlanarak yapılanı varmış. Belki bir gün onu da deneriz deyip tarifime geçiyorum. Buyrunuz ; :)


Malzemeler:
1 bardak arpa şehriye
2 adet havuç
4-5 adet kornişon turşu
3 adet taze soğan
Yarım demet maydonoz ve dereotu
Mısır
Sosu için
Sıvıyağ ve tuz

Yapılışı:
Çok az miktarda sıvıyağla bieraber arpalarımızı kavuruyoruz. Renk değiştirdikten sonra üstüne 2 bardak kadar suyumuzu koyup pilav gibi pişiriyoruz. Suyunu çekince altını kapatıp şişmesi ve soğuması için dinlenmeye bırakıyoruz. Arpalar soğuduktan sonra derin bir kaseye alıp içine havuçlarımızı rendeliyoruz. Daha sonra sırayla diğer malzemleri sırayla küp küp doğrayıp ilave ediyoruz. Sosumuzu da hazırlayıp üzerine gezdiriyoruz
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder