Etiketler

4 Mart 2014 Salı

Kırmızı biberli mantar salatası

Herkese kucak dolusu sevgiler.. Baştan beri takip eden okuyucularım bilir. İş konusunda sıkıntılarım vardı biraz. Eşim kamu sektörü diye bir türkü tutturmuş gidiyordu. Kamu avukatı ol, serserilerle uğraşmanı istemiyorum, kendini bu kadar yıpratmana değmez vs. hergün tabiri caizse başımın etini yiyordu :) Bense daha idealist bir avukat. Tutturmuşum bi özel sektör. Şöyle iyilikleri var şöyle güzellikleri var şöyle para kazanıyorum vs. die eşimi ikna etme çabaları :) Ve evet en sonunda kararımızı verdik. Nisan da 2 yılı aşkın çalıştığım ofisten ayrılıp dizimi kırıp evde KPSS ye hazırlanacağım :) İyi mi bi karar verdik kötü mü bir karar verdik hala sorguluyorum ama ders çalışmakla işin bir arada yürümediği kesin. Evli olmasam hala anneciğimin evinde olsam bu kadar zor olamzdı belki. Yediğim önümde yemediğim arkamda hayat bana güzel... Ama şimdi eve gel yemeği hazırla, sofrayı kur, topla, bulaşıkalrı toparla, evde eşinin dağıttığı çorapları bir araya getirmek için çabala vs. vs. bir türlü iş bitmek bilmiyor. Hal böyle olunca da el mahkum ben bilmez eşim bilir deyip onun sözünü dinlemeye karar verdim. Velhasıl sevgili işim de son günlerim. İnşallah kazanırım da bu kadar çektiğim çileye değer. 

Biliyorsunuz geçen hafta bir sofra hazırlamıştım, eksikler,iyle beraber fotoğraflmaya çalışmış, tarifler daha sonra diye sözler vermiştim. Evet şimdi sözümü tutma vakti. O sofrada en çok sorulşan tarifle başlıyorum ilk önce. Kırmızı biberli mantar salatası. Ben mantar yiyemediğim için tadamadım malesef. Ama tüm davetlilerimin gözdesi oldu bu tarif. Özellikle aşçı olan annem de beğenip onayı verince tamam dedi tuttu bu tarif, bu renk şöleni bundan böyle daha sık yer alacak sofralarımda.Hadi bakalım şimdi tarife geçelim :)





Malzemeler:

3 adet kırmızı közlenmiş biber
250 gr mantar
2 adet taze soğan
Dereotu
4-5 adet kornişon turşu
7-8 adet çekirdekleri çıkartılmış zeytin
Mısır
Zeytinyağı 
Limon suyu
Tuz
Nar ekşisi

Yapılışı:

Mantarlarımızı limonlu suda haşlıyoruz. Tüm malzemeleri  çok küçük olmayacak şekilde doğruyoruz. hepsini birbirine harmanlıyoruz. Servise yakın sosunu hazırlayarak üzerine gezdiriyoruz. 
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder