Etiketler

3 Mart 2014 Pazartesi

Tavuklu Hünkar Beğendi

Bol sendromlu bir pazartesi sabahından herkese merhaba.Son zamanlarda kafama çok takıyorum sanırım bazı şeyleri. Uyku problemi çekiyorum sıklıkla. Neden olur nasıl geçer bir bileniniz var mı acaba ? 24 saattir hiç uyuyamadım ve bu durum alışık olmadığım bir durum. Benim gibi uykuyu seven biri için bugün bihayli zor geçeceğe benziyor :( Havanın kötü olması da sendroma bir etki etmiyor değil. Hava kötü uykusuzum karnım da aç.. Kafamda deli sorular :) 

kaç gündür rahmetli ananem geliyor aklıma. Sağlığında çoğu nene-torunun olduğu kadar iyi değildik ama aramızda bir sorun yoktu. Severdim ananemi, çok çekmiş kadın onu mutlu etmeyi çok sevrdim. O mutlu olunca annem de mutlu oluyordu. Onları beraber bir yere götürmem hem onalrı hem beni çok sevindiriyordu. Yakın zmanda kaybettim ananemi sekiz ay kadar oldu. Şimdi sürekli diyorum ki keşke hayatta olsaydı,çok özlüyorum. Evlendiğimi, evimi görebilseydi keşke. Bu yaptığımız günlere onu da alıp evinden getirebilseydim. keşke şimdiki koşullarım o zaman da olsaydı. Sevdiklerinin yok oluşu gerçekten çok acı veriyor insana. Ne yaparsan yap unutamıyorsun, yerleri dolmuyor. Nur içinde yat ananem, seni inan çok özledim :(

Birazcık içimi döktüm sizlere, umarım daha da karartmamışımdır içinizi. Henüz yaşıyorken sevdiğinin kıymetini bilmeleri gerçekten insan. Sonra çok geç oluyor, geriye dönüşü yok :( 





Malzemeler:
1 orta boy soğan
Yarım kg kuşbaşı doğranmış tavuk incik
1 kaşık salça
2 adet domates
Tuz, karabiber
Beğendisi için:
3 adet patlıcan
1,5 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
Kaşar peyniri 
Tuz

Yapılışı: 
tavuklarımızı çok az miktarda yağın içine atıp kavurmaya başlayalım. 10 dk kadar sonra küp küp doğradığımız soğanları üzerine atıp biraz daha kavuralım. En son salça ve rendelediğimiz domatesleri, baharatları katıp güzelce soteleyelim. 
Beğendi için ayrı bir tavada tereyağını eritip unu ilave edelim. Topaklanamaması için hızlı hızlı karıştırarak kavuralım. Üzerine sütümüzü de ilave edip kaynayana kadar sürekli karıştıralım. En son patlıcanlarımızı ve tuzumuzu ilave edelim. Kıvamını alana kadar karıştırmaya devam edelim. Ocaktan almaya yakın küp küp doğradığımız kaşar peynirlerini ilave edip bir iki karıştırıp ocağın altını kapatalım. beğendimizi servis tabağına alıp üzerine sotelediğimiz tavukları dökelim. Sonra da bu nefis yemeğin tadını çıkaralım .
 Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder