Etiketler

16 Ocak 2014 Perşembe

Alman Pastası


İnsanın canından çok sevdiği bir eşinin olması ne kadar güzel. Eşimle geçmişim bundan tam on yıl öncesine dayanır. Lise 2 sıralarında tanıştık, şimdi birimiz 26 birimiz 27 yaşında, o gün bugündür hiç ayrılmadık Allahımıza bin şükür. E artık bildiğiniz üzere de dört buçuk aylık evliyiz. Bu aylara herkes cicim ayları der. Her şey göze çok güzel görünürmüş, eşinizin hataları gözünüze batmazmış. Bilmem gerçekten öyle mi? Eğer öyle ise keşke hiç bitmese bu cicim ayları. Çok ama çok seviyorum eşimi. Gözlerine bakınca içim ısınıyor, ellerini tutunca kalbim yumuşuyor. Ne diyeyim iyiki varsın kocacım. Allah yokluğunu bana göstermesin. 

Dünkü postumda akşama dersanem olduğunu, sahanda karamelize edilmiş yumurta yiyeceğimizi belirtmiştim :) Ama eve geldiğimde beklediğimden çok farklı bir durum çıktı ortaya. Benim mucit kocam milföy hamurlarından pizza yapmış. hem de ne pizza :) Milföy hamurundan yapıp yiyenler var mı bilmiyorum ; ama ben ilk defa denediğim için bir ilginç geldi :) Yanına da patatesle nugget kızartmış bir güzel. Karnım tok, gönlüm hoşnut gittim dersaneme :)

Allah herkese böyle seveceği, böyle canından parça sayacağı bir eş nasip etsin inşallah. İkisi de çok sevsin. İkisi de birbirinin gözlerinin içine baksın. İkisi de birbirini kaybetmekten, kırmaktan ölesiye korksun..

E böyle çok sevdiğiniz bir eşiniz olunca ona neler yapsam diye kendinizi şaşırıyorsunuz :) Ben bu sefer de Alman pastası yaptım. Yine çok güzel oldu yine çok güzel oldu :) Güzelliğinin yanında birde o kadar hafif oldu ki,hiç rahatsız etmeden birkaç tane arka arkaya yiyebildik :) Ben büyük pasta yapmak yerine böyle tek kişilik muffin kalıplarında yapmayı tercih ettim. Bir dahakine büyük pasta şeklinde yapmayı düşünüyorum. HJadi şimdi buyrun bu güzel pastanın tarifine ; 

Keki İçin ;
  • 2 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı margarin
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı yoğurt-süt karışımı
  • 3 çay bardağı un
  • bir paket kabartma tozu

krema İçin;
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı margarin
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için pudra şekeri

Hazırlanması:
  • kek malzemelerini sırayla karıştırıp yağlanmış  kalıbınıza dökün. Çok katı bir kıvamı olursa biraz süt ekleyebilirsiniz. önceden ısınmış fırında 170 derecede üstünü fazla kızartmadan (benimki fazla kızardı) 20 dk.pişirin.
  • margarin ve vanilyayı eklemeden krema malzemelerini karıştırıp kaynayana kadar pişirin. kaynadıktan sonra margarin ve vanilyayı ekleyin. 2 dk kadar karıştırıp ocağın altını kapatın.
  • pişen keki ikiye bölün. arasına kremayı ılıtıp sürün keki kapatın. Dilerseniz araya muz da koyabilirsiniz. Ancak krema kekin birbirine yapılmasını sağladığı için muzu kremanın arasına gizleyin.  üzerine elekle bolca pudra şekeri serpin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder