Etiketler

13 Ocak 2014 Pazartesi

Yeşil Mercimek Yemeği


Tüm okuyucularıma kocamaaannn günaydın. Uzun zamndır uykusuzluk çeken ben, dün akşam saat 23 den itibaren mışıll mışıılll uyudum. Dolayısıyla güne çok enerjik başladım. E hazır güne iyi başlamışken hemen bir post, bir tarif yayınlayayım dedim. Yeşil mercimek tam vitamin ve diyet lifi deposudur.Yenilen bir tabak yeşil mercimek sizi epeyce tok tutmaya yetecektir. Hatta adı doğal kilo verdirici olarak da geçmektedir. Faydalarını bilmemize rağmen çok sık yapılan bir yemek değildir. Bu kadar sağlıklı ve lezzetli kurubaklagili sofralarımızdan eksik etmemek lazım değil mi?
Yeşil mercimeğin yanına en çok ne yakışır diye araştırdığımda hep bulgur pilavı ya da pirinç pilavı cevabını gördüm. Ama nedense ben bu ikisini bir türlü yakıştıramadım. Yanına karışık kızartma yaptım :) Gününüz çok güzel geçsin  


Malzemeler:

  • 2 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
Yapılışı:
  • Mercimeklerin üstüne üzerini geçecek kadar su koyup 10 dk kadar haşlıyoruz.
  • Ayrı bir tencerede sıvı yağı koyup soğanları hafif pembeleşene kadar kavuruyoruz. Ardından salçamızı ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Hafif kavrulduktan sonra mercimeklerimizi de ilave ediyoruz.
  • Üzerini geçene kadar su ekleyip tuzunu da ekleyip  karıştırarak pişiriyoruz.
  • Kaynamaya başladıktan sonra 15-20 dk civarı daha pişirip ocağın altını kapatıyoruz.


Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder