Etiketler

8 Ocak 2014 Çarşamba

Brüksel Lahanası



Eşim ve ben etobur olduğumuzdan bu sebzenin bizim eve girmesi, pişmesi ve hatta yenilmesi zor görülecek olaylardandır. Bildiğiniz üzere evlilik sonrası aldığımız kiloları vermek maksadıyla diyet yapmaktayız :) Kocamı bu diyet işi çok sarmış olacak ki hayatta ağzına sürmeyeceği bir şeyi, hem de ben al demeden, kendi isteğiyle pazardan almış, bana yaptırmış ve de üstüne bir güzel yemiştir. Tamam tamam bir güzel yemiştir kısmını biraz uydurdum açıkçası. Hiç de güzel yemedi, yemedik :) Tamamen mecburiyetten. Midemize sağlıklı, hafif bir şeyler girsin diye. Boooll ekşili :) Ama açıkçası brokoliyi tercih ederim :) Yarım kilo alınan brüksel lahanalarından henüz sadece bu kadarı yenebildi. Bakalım devamı ne zaman gidecek ? En yakın zamanda yemekli misafir çağırıp bunları da sofraya kondurmayı düşünüyorum :) 

Nasıl yaptın derseniz, çok kolay. Güzelce yıkayıp temizleyip pakladıktan sonra su dolu tencere içinde yaklaşık 15 dk haşladım. Bir kevgir yardımıyla sudan çıkarıp tabağıma aktardım. Tadını cazip kılabilmek için üzerine boolll limon sıkıp, tuz serpip yağladım. :)

Yedik ama kendimize işkence mi ettik diye düşünürken araştırdım hemen faydalarını. Aman Allahım iyiki yemişiz. Kanserden tutun da kalp hastalıklarına, kansızlığa, yüksek tansiyona ve daha bir çok hastalığa yararı varmış bu sebzenin. Gerçekten tüm nimetlerden yararlanmak gerek. Hiçbir şey boşa yaratılmamış. Her nimetin bir varlık sebebi var şu dünyada. En iyisi bu hafta sizde yemeye bir türlü cesaret edemediğiniz sebzelerden, meyvelerden alıp şöylee bir tadına bakın. Belki de bunca zaman tatmadığınıza pişman olursunuz ne dersiniz ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder