Etiketler

28 Ocak 2014 Salı

Kedidili Ekler

Bütün kış boyunca tüm enfeksiyonlardan koruyup kolladım kendimi.Her sabah kahvaltıdan önce mandalin öğlen mandalin akşam mandalin portakal suyu içtim. Kimsenin giyinmediği kadar sıkı giyinip, bazen kardan kadın gibi dolandım. Ayaklarım da hep çift çorap vardı, doğalgaz hep evimizi sıcacık yaptı. Sofralarımızdan çorbayı eksik etmedim, üşüyeceğim yerlerden hep uzak durdum.. İşte böyle korudum kendimi. Çünkü biliyordum ki hasta olduğumda kolay kolay kendime gelemiyorum. en az iki hafta boyunca vücudum, beynim, gözlerim iptal.. Hep uyku isteği, grip olmanın verdiği mutsuzluk hat safhada.. 

Taaaa ki hayatında hiç hasta olmayan kocam fena grip olana kadar..Ne zaman ki o hasta oldu, çok değil bir hafta sonra da bendeniz yatak döşek :( Şuan bunları yazıyorum ; ama bir yandan da gözlerimden yaşlar akıyor gripten.. Fonda yüksek sesli, arka arkaya olan öksürük.. Ah be kocam yaktın beni..Allah tan doğumgününde bir sürü tarif ve resim depolamıştım ki, yattığım blog sitemde pek anlaşılmayacak :) Bu tariflerden ilki ve yaparken nasıl olacak acaba diye çok merak ettiğim Kedidili ekler var. Bu tarif o kadar kolay ve lezzetli ki tüm aşamalarını tek başına kocam yaptı. Başarısız olma riski sıfır olan bu tarif, görüntüsüyle çok uğraştığınız izlenimini yaratacak:) Hadi bakalım buyrun :)


Malzemeler:

  • 1 paket kedidili bisküvi
  • 1 paket çikolata sosu
  • Hindistan cevizi
Kreması için:

  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 2 paket vanilya
Ayrıca kedidillerini ıslatmak için bir bardak süt

Yapılışı:

  • Öncelikle kremamızı hazırlıyoruz. Süt ve unu tencereye alarak güzelce karıştırıyoruz. (Unun topaklanmaması için) Daha sonra şekeri ekleyerek  kremamız koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırıyoruz. Krema kıvamını alınca içine vanilyaları da ekleyerek karıştırıp ocağın altını da kapatıyoruz.
  • Kremamız bir kenarda soğurken hazır çikolata sosunu tarifine göre pişiriyoruz. Piştikten sonra onu da bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
  • Kedidillerini sırayla soğuk süte bir defa batırıp çıkartıyoruz. Kedidili sıvıyı görünce çok çabuk yumuşadığı için sadece bir kez batırıp çıkarmanız gerekmektedir. Aksi halde dağılacaktır. 
  • Alt sıraya dizdiğiniz bu kedidillerinin üstüne sırayla kremadan koyuyoruz. Ben kolay olması açısından pasta süslemek de kullandığım şırıngaya doldurup o şekilde sıktım. 
  • Daha sonra kalan kedidillerini de süte batırıp kremanın üzerine kedidilinin üst katını diziyoruz. 
  • Bu şekilde dizme işlemi bittikten sonra üzerine çikolata sosunu gezdirip hindistan ceviziyle süslüyoruz. 
afiyet olsun. 

 Sevgiyle ve gripsiz kalın ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder