Etiketler

9 Ocak 2014 Perşembe

Güzel İzmirim

Bugün size güzel İzmirim den bahsetmek istedim. Belki gelmek isteyeniniz vardır, isteyip de gelemeyen vardır.. bide İzmirim'i benim gözümden görün istedim. Doğma büyüme İzmirliyim. 26 yaşındayım ve ne üniversite okumak için ne de iş hayatı için İzmirim'den ayrılmadım. Her zaman ilk ve tek tercihim oldu ;İzmir. Burda okudum, burda staj yaptım, burda işe başladım, burda evlendim. Allah nasip ederse burda da ölmek isterim. Başka bir şehirdir İzmir, başka bir duygudur İzmirli olmak. Nerelisin diye sorduklarında 'İzmirliyim' demekten her zaman gurur duymuşumdur. Şehrimizin çok güzel olduğundan mı? Kesinlikle hayır. İzmirim'e köy diyenler, evet birnevi haklı da aslında. Çok daha güzel bir şehir olmayı hak ederken, hak ettiği özeni gösteremediler, geliştiremediler İzmirimi. Ama ne olursa olsun ister köy olsun ister kasaba, İzmirli olmak İzmir de yaşamak bambaşkadır. Kendine özgü bir rahatlık, bir sıcaklık vardır İzmirli insanda. Küçük şeylerden, örneğin gevrek, boyoz yemekten; onları Kordon Boyu'nda martılarla kuşlarla paylaşmaktan müthiş bir haz alır. Paylaşmayı sever, sende yoksa bende vardır, hayat hiçbir zaman ertelenmemeli, planlar geride kalmamalı, bir günü bile boşa geçirmemelidir. Herkes mi böyledir? Değildir elbet, her memleketin iyisi de kötüsü de vardır. 
Şiirlere, şarkılara birçok kez konuk olmuştur İzmirim. Asla boşa değildir. İzmir bir aşktır, kopamamaktır, vazgeçememektir. 
Birgün yolunuz düşerse hatta düşmese de mutlaka şöyle bir uğrayın İzmir'e. Tarihi Kemeraltı'nda şöylee bir gezin. Kızlarağası'nda bir dibek kahvesi için, şöyle booll limonlu bir porsiyon midye söyleyin kendinize; Alsancak Kordon'a gidip denizle iç içe olmanın keyfini çıkarın, havayı içinize çekin. Çimlere oturup çiğdeminizi çitleyin. Bornova Küçükparka'a gidin canlı müzikle eğlenip, arkadaşlarınızla tavla atın. Sabah oldu mu vurun kendinizi Kaynaklar Köyü'ne Çitlenbik de şöyle güzell bir kahvaltı yapın.Asırlık çınar ağacının altında çayınızı yudumlayın.  İzmir'i tadın, İzmir'i yaşayın..

                                                                   Kuşadası

                                                                      Saat Kulesi


Alaçatı

Alaçatı

Çeşme

Asansör

Kemeraltı

Pasaport

Alsancak

Kuşadası

Şirince Köyü


Seyirtepe
Alsancak

Urla

İzmir'in her yerinde her köşesinde bi dolu fotoğrafım var tabiki ama hepsinde yüzlerimiz göründüğü için şimdilik bu kadarını koyabiliyorum. Zamanla merak eden okuyucularım olursa kendi İzmir fotoğraflarından da paylaşabilirim. Hepinize mutlu günler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder