Etiketler

13 Ocak 2014 Pazartesi

Kandil Kahvaltısı

Herkese gönülden sevgiler :) Haftasonum yine inanılmaz yoğun, nasıl geçtiğini anlamayacak, ne çabuk pazartesi geldi diyebilecek kadar hızlı geçti. Cumartesi malum günüm vardı, kuzenimin evindeydik bu hafta. Zaman zaman gittiğim günlerde yapılan sofraları sizlerle paylaşacağım, böyle günleriniz varsa ya da özel zamanlarda yapabilmek adına fikir olsun diye ;) 
Ama bu güzel haftanın başında yayınlayacağım ilk postum kandil kahvaltısı sofram olacak.  Peygamberimiz'in (sallallâhu aleyhi ve sellem) dünyayı teşriflerinin kutlanıldığı Mevlid Kandili'nde bende nacizane pişi yapıp dağıtmayı, dualarımı okumayı, mevlid yemekleri vermeyi ihmal etmedim. İlk defa kendi kararımla, kendi evimde bir hayır işine giriştim ve inanın o kadar huzurlu ki yüreğim. Bundan sonra sıklaştıracağıma dair söz verdim kendime. Ancak üzüldüğüm bir nokta var ki, insanlarımızın böyle özel günlerin nasıl geçirildiğini unutmaları. Özellikle malesef biz gençler tüm bunları bilmeden yaşıyoruz. Eşim yaptığımız pişileri dağıtmaya çıktığında kaç para diye sorup satıcı muamelesi yapan o kadar çok kişi olmuş ki; hem şaşırdık hem de üzüldük açıkçası..
Şimdi özenle hazırladığım ve bol bol fotoğrafladığım kahvaltı soframla sizleri başbaşa bırakıyorum. Allahımızın dualarımızı kabul etmesi dileklerimle hepinize huzurlu günler :) 







Öncelikle masamın boş halini paylaşmak istedim. Geceden hazırladım ki sabah çok sıkışmayayım, bol bol fotoğraf çebileyim diye :) Pembe servis tabaklarım, pembe peçeteler, hasır altlıklar, pembe saksılar ikeadan :)
Kandilin olmazsa olmazı pişilerimiz :)
Havuçlu cevizli damla çikolatalı muffin (tarifini daha önce vermiştim. )
Eltimin getirdiği su börekleri ve patatesli poğaçalar.


Peynir-yumurta tabağı.Fenomen patates kızartması :)

Zeytinyağlı çeşni (İşte buna herkes bayıldı. Sofranın favorisiydi diyebilirim. Tarifi çok yakında :) )

Simit kanepe


Tatlı bölümü




Kahvaltımızda neler mi vardı?

Zeytin-peynir-reçel tabakları
Bal-kaymak-tereyağ
Fıstık ve fındık ezmesi
Salatalık-domates
Yumurta tabağı
Acuka
Yaz helvası
Acukalı-labne peynirli-salamlı simit kanepeler
Çeşnili zeytinyağı
Patates kızartma
Sucuk-salam kavurma
Havuçlu muffinler
Su böreği
Patatesli poğaça
Gevrek-pişi

Mutlu, huzurlu haftalar :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder