Etiketler

21 Ocak 2014 Salı

Kıymalı Patates Yemeği

Evlilik nasıl gidiyor diye soran o kadar çok ki. Burdan herkese verdiğim cevabı bir kez daha vermek istiyorum . Evliliğim çok güzel gidiyor. (Maşallah) Evlenmeden önce çok korkuyordum. Nasıl yapıcam, nasıl yetişicem, yemek, bulaşık, ütü, temizlik bunların hepsi nasıl yapılacak diye. Ama hepsini öyle güzel yaptım, öyle bir güzel yoluna girdi ki herşey ben bile şaşırıyorum bazen. Geçen kayınvalidemleri kahvaltıya çağırdığımda, ne zaman yaptın bunca şeyi dediklerinde söylediğim gibi 'ben bile bilmiyordum bu kadar çalışkan olduğumu' :) Demek nazım gariban anamaymış. Temizlik yapmam, çok yorgunum uğraşamam, çok uykum var uyumam alzım.. Hepsi bekar evinde kaldı. Öyle güzel yapılıyor ki, hele bi hafta temizlik yapma, elini bir şeye dokundurma ; ev çöp ev gibi oluyor :)

Sorumluluklar ağır belki; ama nedense hiç zorlanmadım ben. Eşinizi, evinizi seviyorsanız, kendinize ve yaşadığınız ortak hayata saygınız varsa her şey çok kısa zamanda rayına oturuyor. Kim korkar evlilikten diye sloganlar atmaya başlıyorsunuz :) Arkadaşlar korkmayın, evlilik çok ama çok güzel :) 

Dünkü akşam menümüz yine annemden öğrendiklerimden. Ekmeğimi banarak yiyebileceğim tüm yemekleri çok seviyorum. Sözde rejimdeyim; ama dün akşam yine dayanamayıp bu yemekle tam 3 dilim yedim :S 

Salatadır, mezedir bunlar asla soframızdan eksik olmaz. Elimden geldiğince her akşam soframı çeşitlendirmeye çalışırım. Önce gözler doymalı değil mi ama ? :) Kıymalı patates yemeğimizin yanına bu sefer tereyağlı arpa pilavı, karışık çoban salata, havuçlu-mısırlı salata ve haydari yaptım. 





Malzemeler:
 (Bu tarifim 3 kişiliktir.)
  • 1 adet orta boy soğan
  • 250 gr kadar kıyma
  • 4 adet orta boy patates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Kırmızı biber
Yapılışı:
  • Tencereye aldığınız az miktarda sıvı yağın içine küp küp doğradığımız soğanları ilave edip pembeleşene kadar kavuruyoruz. 
  • Ardından kıymamızı ekleyip rengi dönene kadar kavurmaya devam ediyoruz.
  • Kıymaların rengi döndükten sonra salçamızı ilave edip bir dakika kadar daha karıştırıp, baharatlarımızı ve küp küp doğranmış patateslerimizi ekliyoruz. 
  • Patateslerin üstünü örtecek kadar kaynamış su ilave edip pişirmeye bırakıyoruz. 
  • Yaklaşık yarım saat sonra, patateslerimi yumuşamışsa ocağın altını kapatıyoruz.
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder